Zoek je een social media bureau? Dan ben je nu op de juiste plek, maar de vraag is altijd: Wat beschouw je als een GOED social media bureau? Want er zijn natuurlijk genoeg schoolverlaters die met alle goede bedoelingen maar andere bagage een “bureau” beginnen. Wat zijn nou criteria om te kijken naar waar je het beste tot je recht komt als je kiest voor een social media partner?
Een goed social media bureau kan de volgende zaken wat ons betreft:
- Social media als tool/communicatie instrument in lijn brengen met de bedrijfsstrategie en organisatiemogelijkheden
- De juiste positionering en propositie doorvoeren in de te gebruiken kanalen
- Creatief en efficient omgaan met de juiste content op website en op social media
- Opstellen, delen en beheren van een goede content kalender met en voor de klant
- Duidelijk stellen van doelen en doormeten ervan in het kanaal en op de site indien toepasselijk
- Onderschat: duidelijk uitleggen waarom social media werken zoals ze werken.
- Indien gewenst het management van de community overnemen inclusief social reputation beheersing.
- Het duidelijk afkaderen met de klant moet doen en wat het bureau kan doen.
Bovenstaand is meer de benadering van grotere bedrijven, waarbij beangstigend vaak alleen maar gekeken wordt of er creatief campagne gevoerd zal worden. dat wil zeggen dat in een pitch met name gekeken wordt naar de creatief conceptuele insteek. Dus mooie plaatjes verkopen. ook hier.
De wat laagdrempeligere insteek van het kijken naar een goed social media bureau is doordat je kijkt of het klikt met de mensen, ze duidelijk de bedoeling uitleggen en het kunnen plaatsen in jouw omstandigheden. En transparant zijn in de prijzen. Want uiteraard stelt dat de klant niet te gekke bedragen wilt besteden aan iets wat mogelijk in huis kan gebeuren. En dat is ook waar wij in geloven. We geloven dat je als bureau uiteindelijk moet proberen de klant te helpen in haar ontwikkeling. Daarom zijn wij ook zo actief met trainingen en workshops. Een ontwikkelde klant is een klant met meer resultaat én meer vertrouwen.
En dat is waar je als social media bureau naar op zoek bent. Een slimme klant die met jou de goede vragen en antwoorden bij elkaar haalt. Want de klant kent de branche altijd beter, en het bureau de technieken en de doelgroepen.