Wij geven graag Social Media trainingen, dit omdat het de kennis van onze klanten verhoogt en dus hun resultaten verbetert. En dat is wat ons drijft, met de klanten betere resultaten bereiken. Trainingen op het vlak van Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter zijn dus inhoudelijk zinvol om enerzijds de goede profielen en presentatie te hebben maar anderzijds ook gewoon om te begrijpen waarom binnen het kanaal een bepaalde aanpak nodig is.
Bij Social Media gaat het niet alleen om er zijn. Het gaat met name om wat je er doet. Dat betekent aan de ene kant het type content wat je er neerzet maar belangrijk ook op welke manier je de interactie met je doelgroep zoekt, voedt en onderhoudt. Wat is je “tone of voice”? Hoe reageer je op positieve en negatieve interactie? Wat zijn goede wegen om een een content kalender te maken en te gebruiken binnen Facebook of LinkedIn? Hoe ga je om met verwijzingen naar je website of met video binnen de Social Media kanalen?
De basis Social Media Trainingen
De basis trainingen focussen in eerste instantie op hoe je je profiel goed inricht, zowel persoonlijk als zakelijk. Wat doe je in teksten en plaatjes en eventuele andere content? Hoe ga je om met je positionering en de “recommendations” die je klanten of relaties je geven? Hoe is je eigen marketing? En naast de inrichting van de eigen profielen, hoe richt je een goede Company Profile in op Facebook of LinkedIn? Wat kun je met Twitter?
Algemene Social Media trainingen
Voordat je met de individuele social media zakelijk (of privé) aan de slag gaat heeft het voordelen om een algemene Social Media training te volgen. Waarom zijn de verschilllende Social Media er? Wat zijn de verwachtingen en gedragingen van mensen op Social Media en wat zijn de verschillen daarvan per medium? Hoe is de samenhang tussen de diverse Social Media kanalen en je website? Deze en nog meer vragen worden behandeld in de algemene Social Media trainingen die je daarmee een beeld geven welke keuzes er zijn en hoe je het in kunt passen in je werk of online gedrag.