Het inzetten van social media is voor veel communicatie adviseurs uit de publieke sector nog een spannend avontuur. Niet omdat je er niks vanaf weet maar omdat de ontwikkelingen binnen het social media landschap steeds sneller lijken te gaan en jij naast je reguliere taken nog ergens de social media posts van organisatie moet zien te proppen. Geen probleem! BrightSocial is je gids in deze ontdekkingstocht en wijst je de weg.
We helpen je op weg om van een organisatie die vooral zend naar een organisatie te gaan die met de burger samenwerkt en converseert. Met nieuwe inzichten, kennis en concrete handvaten weet jij straks precies wat je moet doen om de Social Media van jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.
Met nieuwe inzichten, kennis en concrete handvaten weet jij straks precies wat je moet doen om de Social Media van jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.
Aan het einde van de training:
- Is er een fundament gelegd voor een Social Media strategie
- Weet je welk platform het beste werkt voor welke doelgroep
- Ben je op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen Social Media
- Ken je de 7 geboden van Social Media (met actuele best practices)
- Weet je alles over hoe Social Media kan bijdragen aan community building
- Ken je de spelregels van de verschillende kanalen (Algoritmes)
- Ben je volledig op de hoogte van de do’s en don’ts uit de praktijk
- Weet je hoe je burgers moet bereiken die jouw pagina nog niet volgen
- Weet je hoe je de resultaten van je social media strategie moet monitoren, interpreteren en bijsturen
- Ben je op de hoogte van handige tools die je een hoop tijd zullen besparen.
Voor wie is de Social Media training geschikt?
Voor communicatieadviseurs van gemeenten, waterschappen, veiligheidsregio’s, omgevingsdiensten, en andere overheidsorganen. Met deze training ben je op de hoogte van de laatste kennis over de mogelijkheden van de diverse kanalen.
Er zijn simpelweg twee richtingen binnen onze Social Media training:
1) het maken van aansprekende en authentieke content
2) het inzetten van betaalde advertenties om specifieke doelgroepen die jouw pagina nog niet volgen te bereiken. Dit kan op bijvoorbeeld op wijkniveau of op leeftijd.
Wij geloven niet in ‘one size fits all’ dus we stemmen de training vooraf altijd af op het communicatievraagstuk en bepalen samen de leerdoelen.
INTAKE
Bepalen van de leerdoelen
TRAINING
Interactieve training (Zowel on als off-line)
AFTERCARE
We ondersteunen bij eventuele nieuwe vraagstukken
Overige zaken
- Een bijeenkomst van ongeveer een dagdeel (kan online of In-company)
- Enige basiskennis is een pré (niet noodzakelijk)
- Vooraf een telefonische intake om de training op elkaar af te stemmen
- Bewijs van deelname-certificaat
- Hand-outs van de presentatie
- Na 30 dagen een ‘aftercall’ voor bevindingen en verdere ondersteuning te bieden
Vraag vrijblijvend een offerte aan
De prijs wordt bepaald op basis van verschillende factoren zoals niveau, locatie en aantal deelnemers. Per training kan worden uitgegaan van €500,- tot € 1.500 per dagdeel/training. Neem voor meer informatie contact op via 076 – 879 50 88 of gebruik het formulier om vrijblijvend een offerte aan te vragen voor een Social Media Training.