Voor veel organisaties binnen het zorgdomein is het inzetten van Social Media een avontuur. Natuurlijk weet je wel iets van social media, maar hoe je impact maakt maakt via dit kanaal? Daar lopen veel mensen tegenaan. Je bent zichtbaar als organisatie op de plek waar de doelgroep zich begeeft dus hoe ga je er voor zorgen dat jouw uiting hun aanspreekt en hoe ga je om met reacties als alles zichtbaar is.
BrightSocial is je gids in deze ontdekkingstocht en wijst je de weg. Samen leggen we een goede basis voor de Social Media strategie van jouw organisatie, door tijdens de training alle punten de revue te laten passeren en het bij de basis aan te pakken. Met een goed gevulde rugzak aan kennis en hands-on aan de slag te gaan weet jij vervolgens precies wat je moet doen om de Social Media van jouw organisatie naar een hoger plan te tillen.
Inhoud van de social media training
- Trends en ontwikkelingen binnen social media
- Welk platform, voor welke doelgroep? (kenmerken uitgelegd)
- De 7 geboden van social media (met actuele best practices)
- Je bereik en engagement verhogen (organisch)
- Social selling
- Kanalen die van toepassing zijn voor jouw organisatie: Instagram, Facebook en/of LinkedIn.
- Algoritmes uitgelegd
- Optioneel: bereik vergroten met advertenties
- Community opbouwen
- Inzicht in statistieken en meten
- Handige tools om posts in te plannen en resultaat te monitoren
Voor wie is de Social Media training geschikt?
Voor communicatieadviseurs, marketeers en iedereen die een beter inzicht wil krijgen in de mogelijkheden en toepassingen van verschillende Social Media kanalen. De Social Media training actualiseert je kennis over de mogelijkheden van de diverse kanalen, geeft inzicht in de campagnemogelijkheden en helpt je tot een integrale benadering te komen over de verschillende platformen heen. Je kunt na de training sneller, effectiever en professioneler met Social Media omgaan en het Social Media gebruik binnen de eigen organisatie verbeteren.
Overige zaken
- Een bijeenkomst van ongeveer een dagdeel (kan online of In-company)
- Enige basiskennis is een pré (niet noodzakelijk)
- Vooraf een telefonische intake om de training op elkaar af te stemmen
- Bewijs van deelname-certificaat
- Hand-outs van de presentatie
- Na 30 dagen een ‘aftercall’ voor bevindingen en verdere ondersteuning te bieden
Vraag vrijblijvend een offerte aan
De prijs wordt bepaald op basis van verschillende factoren zoals niveau, locatie en aantal deelnemers. Per training kan worden uitgegaan van €500,- tot € 1.500 per dagdeel/training. Neem voor meer informatie contact op via 076 – 879 50 88 of gebruik het formulier om vrijblijvend een offerte aan te vragen voor een Social Media Training.