De YouTube Keywordplanner is allang verleden tijd…
Ben jij opzoek naar suggesties voor zoekwoorden voor YouTube video’s? Vroeger kon je hier de ‘YouTube Keyword Tool’ voor gebruiken, maar dat kan helaas niet meer. YouTube heeft afgelopen jaar in september haar gratis tool namelijk offline gehaald. Marketeers worden aangemoedigd om gebruik te maken van ‘display planner’ in Adwords voor video’s om inzicht te verkrijgen in zoekwoorden die traffic opleveren naar bepaalde YouTube video’s. Om deze tool te gebruiken moet je in het bezit zijn van een Adwords-account. Ben jij niet in het bezit van een Adwords account maar ben je wel opzoek naar zoekwoord suggesties voor video’s? In dit artikel zullen wij een alternatief prijsgeven voor suggesties voor zoekwoorden van video’s.
De zoekwoorden Tool voor YouTube: Keywordtool.io/youtube
De zoekwoorden tool helpt jou bij het vinden van zoekwoorden die YouTube gebruikers intypen bij het zoeken naar video’s in de YouTube zoekbalk. Zoals iedereen weet is het niet makkelijk om een video te ontwerpen die aansluit bij jouw doelgroep en ook nog eens veel kijkers oplevert. Ook al heb je een goede video ontwikkeld, dan ben je er nog steeds niet! Misschien denk je nu wel: waarom ben ik er nog steeds niet? Nou, je video moet ook goed vindbaar zijn want anders zal niemand terecht komen bij jouw video om hem te bekijken. Goed vindbaar zijn begint bij het toepassen van relevante zoekwoorden. Je moet er voor zorgen dat mensen jouw video gemakkelijk kunnen vinden als ze een zoekopdracht plaatsen op YouTube. Dat is nou precies het doel van deze tool: jou helpen zodat gebruikers jouw video beter vinden in YouTube. Concluderend helpt de tool jou om zoekwoorden te vinden die mensen gebruiken wanneer ze zoeken naar bepaalde onderwerpen in YouTube.
Hoe werkt het?
Stap 1: Ga naar de website van de zoekwoorden tool.
Stap 2: Zoek bijvoorbeeld op ‘funny video’s’ in de zoekbalk (zie afbeelding hieronder).
Stap 3: De tool geeft je suggesties voor zoekwoorden, in dit geval heeft de tool er 563 gevonden (zie afbeelding hieronder).
Wat zijn de voordelen van deze tool?
- De tool is volledig gratis.
- De tool geeft erg veel suggesties.
- Het helpt je om relevante zoekwoorden te vinden die je kan gebruiken in je videotitel en -omschrijving.
- Doordat je nu de mogelijkheid hebt om de juiste zoekwoorden te gebruiken in je titel en omschrijving, help je Google om jouw video onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep in YouTube en de Google zoekresultaten.
Wanneer je een video ontwikkelt, wil je natuurlijk dat jouw video zo vaak mogelijk wordt bekeken. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn: je wilt je naamsbekendheid vergroten, meer omzet realiseren of je wilt een nieuw product onder de aandacht brengen bij de klant. Wanneer je een goede video ontwikkelt, ligt het balletje deels bij jou om ervoor te zorgen dat je ook daadwerkelijk veel ‘views’ krijgt. Je kan hierop inspelen door je video beter vindbaar te maken in Google en op YouTube. Je video beter vindbaar maken in YouTube begint bij het toepassen van relevante zoekwoorden. In dit artikel hebben we hiervoor een tool prijsgegeven die jou honderden (!) suggesties geeft voor één specifiek zoekwoord. De zoekwoorden tool helpt jou dus bij het vinden van zoekwoorden die YouTube gebruikers intypen bij het zoeken naar video’s in de YouTube zoekbalk.
Net als een YouTube video beter vindbaar maken, begint een website beter vindbaar maken ook bij het toepassen van relevante zoekwoorden. De kunst is om deze zoekwoorden volgens SEO Copywriting te verwerken in je content op je website. Onthoud: content is alles!
Vragen?
Ben jij van plan om je website beter vindbaar te gaan maken in Google maar je weet niet waar je moet beginnen? Wij kunnen jou hierbij helpen! Bekijk eens de pagina van zoekmachine optimalisatie (SEO) of neem gerust contact met ons op.