Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, zijn recent de lay-out en het design van LinkedIn veranderd. LinkedIn is in de tussentijd flink bezig geweest met het bijwerken en verbeteren van de nieuwe functies en features op basis van de gebruikersfeedback. Wij hebben deze nieuwe updates voor jullie op een rijtje gezet!
Profiel foto: LinkedIn heeft je nu de mogelijkheid gegeven om je profielfoto beter te kunnen bijsnijden en zelfs om er een leuke filter over heen te zetten. Dit is een kleine extra functie die je profiel er net wat netter uit kan laten zien.
Profiel optimalisatie meter: Je kunt nu zien hoe goed jouw LinkedIn profiel in elkaar zit met de profiel optimalisatie meter. De meter geeft aan in hoeverre jouw profiel compleet is en wat er nog aan verbeterd kan worden. Zo creëer je een uitstekend online visitekaartje haal je het beste uit LinkedIn.
Notificaties: Vroeger ontving je allerlei verschillende notificaties van LinkedIn; verjaardagen, nieuwe banen en werkjubileums, om er maar een paar te noemen. Sommige waren waarschijnlijk overbodig of werden als storend ervaren want LinkedIn biedt je nu de optie om bepaalde notificaties uit te zetten. Zo kun je zelf kiezen welke notificaties je belangrijk vindt om te ontvangen en welke niet.
Zoekvelden: Terug van weggeweest zijn de zoekopdrachten! Je kunt nu weer gemakkelijker informatie opzoeken op LinkedIn. De laatst gebruikte zoekopdracht wordt opgeslagen en je kunt teksten opzoeken in blogs of posts.
Reacties managen: Als je voortaan een nieuwe post of blog op LinkedIn plaatst, kun je er voor kiezen om reacties uit of aan te zetten. Zo kun je beter bepalen wat voor conversaties je creëert op LinkedIn.
Wat kun je nog meer verwachten?
Uitklapprofielen: Je kunt nu gemakkelijker en sneller een profiel van iemand bekijken. Dit geeft je de mogelijkheid om snel te zien wat voor werkervaring hij of zij heeft, welke groepen en interesses ze volgen en mogelijke aanbevelingen voor jouzelf!
Feed update: Het is altijd een strijd voor social mediakanalen om te weten wat hun klanten liever zien in hun feed, de meeste bekeken en “top” berichten of het meest recente berichten. LinkedIn gaat je voortaan de keuze geven om tussen deze twee opties te wisselen wanneer je maar wilt! Dit geeft de gebruikers meer vrijheid in het kiezen van de content die ze willen zien.
Trending verhalen op je feed: Elke dag wordt er wel een nieuw verhaal verteld of worden er ontwikkelingen ontdekt in een bepaalde industrie. Ook in de branche waarin je werkzaam bent of waar jouw interesses liggen. Met trending verhalen kun je in een oogopslag een overzicht zien van alle nieuwe ontwikkelingen en verhalen in gebieden die jou interesseren. Je kunt nu met voorgestelde hashtags reageren op de berichten. Ook al is deze nieuwe en extreem handige functie in Amerika al uit gerold, het moet nog wel in Nederland geïntroduceerd worden.
Posten: Voortaan kun je gemakkelijker berichten posten en inzicht krijgen in wie je nu precies bereikt. Zien wie op je bericht reageert of wie je bericht deelt, zullen overzichtelijker zijn, zo kun je mogelijk beter inspelen op doelgroepen.
LinkedIn Leadgen Forms: Voeg nu aan je LinkedIn campagnes heel gemakkelijk een call-to-action toe met LinkedIn Leadgen forms. Dit is een nieuwe optie die je tegenkomt in het menu bij conversie tracking en bij gesponsorde updates. Je doelgroep krijgt dan een formulier te zien dat ze in kunnen vullen, bijvoorbeeld om vervolgens een whitepaper te downloaden. Erg interessant dus, maar bedenk wel dat jouw LinkedIn doelgroep je al moet kennen voordat ze je dit type advertentie laat zien.
Als dit je eerste contact is met deze mensen, is het wat te direct om meteen een formulier in te laten vullen. Je begint dan met een ander type uiting/advertentie als introductie en niet met “ik wil jouw gegevens hebben”. Dat werkt in het echte leven ook niet zo.
GetBright zal deze maand er een experiment mee doen en tijdens de volgende nieuwsbrief (mei 2017) laten weten of we het je kunnen aanbevelen. Schrijf je dus snel in!
Voor meer info over de lead forms, zie hier: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/native-advertising/lead-gen-ads