In deze FAQ-blog beantwoorden onze LinkedIn specialiseren een aantal veel gestelde vragen over het aanmaken en goed inrichten van een LinkedIn bedrijfspagina. Staat jouw vraag er nog niet bij, reageer dan gauw en we helpen je verder op weg!
Wat is een LinkedIn bedrijfspagina?
Op een LinkedIn bedrijfspagina kun je veel verschillende informatie vinden over een bedrijf. Hier kan men bijvoorbeeld het verhaal achter het bedrijf vertellen en verschillende producten en services van het bedrijf aanduiden. Bovendien biedt LinkedIn een bedrijf een stukje interactie met de volgers, zij kunnen bijvoorbeeld op de hoogte gehouden worden van bepaalde ontwikkelingen binnen de organisatie, als ze besluiten het bedrijf te volgen, en zij kunnen hier ook op reageren. Daarnaast is een bedrijfspagina een uitgelezen kans om andere interessante bedrijven te ontdekken en de producten en services van die organisatie te bekijken.
Waar komen de gegevens op een LinkedIn bedrijfspagina vandaan?
Een groot deel van de informatie die op een bedrijfspagina staat is afkomstig van de beheerder van die bedrijfspagina. Deze informatie kan bijstaan uit bijvoorbeeld: vacaturemogelijkheden, producten, diensten, status updates maar. Daarnaast zijn er ook een aantal gegevens die verschaft worden door oud- of huidige werknemers zoals statistische gegevens.
Heb je een premium account en je bekijkt een LinkedIn bedrijfspagina dan kun je hier vanalles over terugvinden, van het aantal medewerkers, tot migraties, functiewisselingen en openstaande vacatures aan toe. Dit zijn de zogenaamde ‘premium insights’, een relatief nieuwe functie binnen LinkedIn. Zie een voorbeeld hieronder van één van deze functies, overigens niet gebaseerd op het aantal medewerkers bij GetBright:
Hoe voeg ik een LinkedIn bedrijfspagina toe?
Je kunt onder het kopje “ Bedrijf toevoegen” een bedrijfspagina aanmaken, hiervoor moet je wel een persoonlijk LinkedIn profiel hebben dat is geregistreerd met je eigen voor- en achternaam. Vervolgens werkt het als volgt:
- Plaats de cursor boven interesses en selecteer vervolgens het kopje “ Bedrijven”:
- Rechts op de pagina vindt u een bedrijfspaginavak, klik hier op de links “maken”
- Voer hier het e-mailadres van je werk in met daarbij de officiële naam van het bedrijf
- Vervolgens klik je op doorgaan en kun je beginnen met het invoeren van de bedrijfsgegevens
Hoe worden medewerkers weergegeven op mijn bedrijfspagina?
De LinkedIn profielen van je collega’s zullen automatisch aan de bedrijfspagina toegevoegd worden wanneer zij het bedrijf aan hun werkzaamheden hebben toegevoegd. Indien iemand de verkeerde bedrijfsnaam gebruikt zullen zij dus niet weergegeven worden op de bedrijfspagina en kunnen zij op die bedrijfspagina geen informatie bewerken. De beheerder kan hen alsnog machtigen de informatie te kunnen bewerken middel een e-mail verificatie.
Om er zeker van te zijn dat je gekoppeld wordt aan het juiste bedrijf, volg je deze stappen:
1. Houd de cursor boven aan uw homepagina boven ‘Profiel’ en selecteer ‘Profiel bewerken’.
2. Ga omlaag naar het onderdeel ‘Ervaring’ en klik op het pictogram ‘Bewerken’ naast de functie bij het bedrijf.
3. Klik naast de bestaande bedrijfsnaam op ‘Bedrijf wijzigen’.
4. Voer de volledige bedrijfsnaam in.
5. Selecteer de juiste bedrijfsnaam in het keuzemenu, tenzij er geen resultaat is. Probeer het anders nog eens in te voeren en controleer je spelling.
6. Vul andere velden in als hierom wordt gevraagd.
7. Klik op ‘Opslaan’ en breng uw wijzigingen aan.
Hoe kan ik beheerder worden van mijn bedrijfspagina?
Als je de bedrijfspagina zelf aanmaakt wordt je automatisch beheerder van die pagina. Daarnaast is het ook mogelijk andere gebruikers als beheerder toe te voegen, zodat je samen de bedrijfspagina kunt onderhouden. Hiervoor kun je medewerkers toestemming geven bij het aanmaken van je pagina maar je kunt ook later beheerders toevoegen.
Volg deze stappen om beheerdersrechten toe te kennen:
- Een basisvereiste is dat je zelf al een connectie hebt met deze persoon. Zorg dus dat je verbonden bent met de persoon aan wie je de rechten gaat geven. Controleer dit door in de zoekbalk op zoek te gaan naar de betreffende persoon. Ben je nog niet verbonden, stuur je dan een connectieverzoek en zet het even in de toelichtende tekst.
- Ga naar je Linkedin Company Page en druk rechtsbovenin op ‘Edit’ (bewerk).
- Je vindt halverwege het onderdeel Company Pages Admins (Bedrijfspagina beheerders). Je kunt iemand beheerder maken door zijn/haar naam in te typen in het lege veld. Klik op de persoon en hij/zij zal worden toegevoegd aan de lijst met beheerders.
- Druk rechts bovenin op Publish (Publiceren).
Ik heb een gerelateerde- of dochteronderneming, voeg ik deze aan mijn bedrijfspagina toe?
Nee, het is aan te raden elke bedrijf/onderneming een eigen bedrijfspagina te geven. Hiervoor moet de desbetreffende onderneming een eigen email domein hebben.
Wat is een bedrijfsupdate?
Een company update of bedrijfsupdate is een bericht vanuit de beheerder naar de volgers van een bedrijfspagina toe. Dit kan in de trant zijn van een reeds behaalde prestatie (award gewonnen), een nieuwe video of een relevant nieuwsartikel. Iedereen die je LinkedIn Company Page bekijkt kan de update zien en het komt voor in de timeline van je volgers en medewerkers. Bovendien kunnen mensen het markeren als interessant, becommentariëren en delen. Doordat ze hierop reageren, wordt het bericht ook vertoond in de timeline van hun connecties en zo groeit je bereik als bedrijf per interactie.
Hoe plaats je een goede bedrijfsupdate?
- Plaats nooit alleen een update met een tekst, want dat valt te weinig op. Voeg een afbeelding, video en/of link toe. Beeld trekt meer aandacht, mensen zijn visueel ingesteld.
- Zorg dat je updates er altijd goed uitzien; gebruik geschikt en professioneel beeldmateriaal.
- Als je een link meestuurt, kopieer je eerst de URL van de link in je tekstveld. De koppeling verschijnt in beeld en LinkedIn zal direct de bijbehorende tekst van de link opzoeken en plaatsen. Je kunt deze tekst nog aanpassen door op bewerken te klikken. Als er in de tekst of pagina meerdere plaatjes staan kun je ook nog kiezen welke plaatjes zichtbaar moeten zijn in de update. Zet in de bovenste update regel nog een begeleidende tekst zodat iedereen weet waar het over aan en moedig ze aan om door te klikken. Verwijder vervolgens de link weer uit het tekstveld. Je zal merken dat de preview blijft staan en jij een nette update hebt geformuleerd. Klik op ‘share’.
- Heb je Twitter gekoppeld met Linkedin, dan kun je de update ook versturen via Twitter.
- Wil je nog een stapje verder gaan? Dan kun je ook kiezen voor een gesponsorde update om je bereik te vergroten.
Wat is een gesponsorde update?
Een gesponsorde update is een manier waarop bedrijven leads kunnen genereren, relaties kunnen opbouwen en de naamsbekendheid een boost kunnen geven. Via LinkedIn kun je een doelgroep targetten en vervolgens zorgt het advertentieprogramma er voor dat zij je gesponsorde bericht in hun tijdslijn zien. Je betaalt voor gesponsorde updates op basis van het aantal LinkedIn-leden die de update zien (CPM) of het aantal klikken dat ze ontvangen (CPC). Wil je meer weten over het adverteren op LinkedIn? Bekijk dan ook eens deze informatie en laat je adviseren over hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Wil je meer weten over LinkedIn?
Volg voor meer informatie een van onze LinkedIn trainingen, vraag naar strategisch advies of de mogelijkheden met betrekking tot LinkedIn campagnes. En wordt jouw vraag vaak gesteld, dan zal hij vanzelf als toevoeging aan deze blog vereeuwigd worden. Kennis delen loont, en wij helpen je graag op weg.