Twitter heeft zojuist officieel bevestigd een nieuwe look, die we eerder deze week ook in de testversie zagen, uit te rollen naar hun app.
Verbeteringen van Twitter
Twitter geeft aan dat het veel geluisterd heeft naar feedback en suggesties van gebruikers, waarbij zowel positieve als negatieve feedback is geanalyseerd. Als resultaat is de nieuwe app lichter, sneller en gebruiksvriendelijker, aldus Twitter. De volgende veranderingen worden doorgevoerd:
- Het navigatiemenu in de Twitter-app verandert compleet. Onderin de app zullen minder koppelingen geplaatst worden en ook het menu aan de zijkant wordt aangepast. Profiel, Extra accounts, Instellingen en Privacy worden allemaal in één menu geplaatst. Dit is nu ook toegepast voor iOS;
- Koppelingen naar artikelen en websites openen nu in Safari’s viewer in de Twitter-app. Makkelijker inloggen dus op websites waar je al een account hebt. (Alleen voor iOS.);
- Twitter’s typografie is verfijnd voor meer consistentie. De koppen zijn dikker gedrukt, zodat je direct ziet wat er gebeurt op je tijdlijn. Ook kunnen profielfoto’s rond worden afgesneden. Hierdoor is het nog duidelijker wat er door wie getwitterd wordt;
- Symbolen bij Tweets worden intuïtiever en daardoor is het, vooral voor nieuwe Twitter-gebruikers, makkelijker om Twitter te gebruiken. Sommige gebruikers dachten bijvoorbeeld dat de antwoordknop, het pijltje, bedoeld is om een Tweet te verwijderen of om terug te gaan naar de vorige pagina. De pijl wordt vervangen door een spreekwolkje, wat een symbool is dat iedereen kent. Ook worden de symbolen lichter van kleur;
- Tweets worden direct geupdate met Retweets, Likes en Replies waardoor volgers live zien wat voor gesprekken er plaatsvinden in hun Twitterfeed. (Alleen voor iOS en Android).
Wil je de officiële Twitter-app ook eens proberen? De app kan je via Play Store of App Store downloaden. Ben jij nog niet bekend met Twitter en wil je hier meer over weten? BrightSocial biedt namelijk een Twitter training aan. Hoe ideaal is dat? Na de training heb je een goed beeld hoe je Twitter voor jouw organisatie in kunt zetten. Je kunt effectief Twitteren, monitoren wat je aan reacties krijgt en weet hoe je door kunt meten of daarmee je doelstellingen gehaald worden. Bovenal heb je een praktische tool in handen om kennis te vergaren over je doelgroep en de opinion leaders daarbinnen.